Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  جنس دندان مصنوعي از چيست ؟ جنس دندان مصنوعي از چيست ؟

دندان

جنس دندان مصنوعي از چيست ؟

در زمان حال، جنس دندان مصنوعي از متريال هاي مختلفي ساخته مي شود كه به طور كلي شامل پلاستيك، كامپوزيت، پروسلين، فلز و سراميك مي شوند. انتخاب جنس دندان مصنوعي بستگي به نيازهاي بيمار دارد و بايد با توجه به شرايط فرد انتخاب شود.

جنس دندان مصنوعي از چيست ؟

از جنس پلاستيك براي ساخت دندان هاي مصنوعي استفاده مي شود كه از پليمرهاي مختلفي مانند پلي اتيلن، پلي پروپيلن و پلي استايرن تشكيل شده اند. اين نوع دندان هاي مصنوعي از نظر قيمت ارزان تر هستند اما دوام كمتري نسبت به ديگر جنس ها دارند و ممكن است زودتر خراب شوند.

جنس دندان مصنوعي كامپوزيت نيز از مواد پليمري تشكيل شده است اما داراي خواص بهتري مانند مقاومت بيشتر در بقا و زيبايي طبيعي تر است. اين نوع دندان هاي مصنوعي براي ترميمات جزئي و ترميمات جلويي مناسب هستند و معمولا به صورت مستقيم در دهان بيمار قرار مي گيرند.

پروسلين يكي از جنس هاي ديگري است كه براي ساخت دندان هاي مصنوعي استفاده مي شود. اين نوع دندان ها بسيار زيبا و طبيعي به نظر مي رسند و داراي دوام و مقاومت بالايي هستند. با اين حال، اين نوع دندان ها نياز به زمان بيشتري براي ساخت دارند و هزينه بيشتري نيز دارند.

دندان هاي مصنوعي از فلز نيز وجود دارند كه از آلياژ هاي مختلفي مانند آلومينيوم، تيتانيوم و آلياژهاي طلا و نقره ساخته مي شوند. اين نوع دندان ها داراي دوام بالا و مقاومت در برابر فشار و خوردگي هستند اما زيبايي طبيعي كمتري نسبت به دندان هاي مصنوعي ديگر دارند.

سراميك نيز يكي از جنس هاي دندان مصنوعي است كه براي ترميمات جلويي و ترميمات زيبايي استفاده مي شود. اين نوع دندان ها بسيار زيبا و طبيعي به نظر مي رسند و داراي دوام و مقاومت بالايي هستند. اما هزينه آن ها نسبتا بالا است و نياز به تخصص و تجربه بالايي براي ساخت آن ها دارند.

در نهايت، انتخاب جنس دندان مصنوعي بستگي به نيازهاي بيمار و همچنين توانايي مالي او دارد. براي انتخاب بهترين جنس بايد با دندانپزشك مشورت كرد و تمامي موارد را با دقت بررسي كرد.

 

جراحي لثه در كرج


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1402/12/19 ساعت: ۱۰ توسط:drrashidi :

https://rashididentalclinic.ir/ایمپلنت-دندان-در-کرج/ https://rashididentalclinic.ir/بریج-دندان-در-کرج/ https://rashididentalclinic.ir/جرمگیری-دندان-در-کرج/ https://rashididentalclinic.ir/جراحی-لثه-در-کرج/ https://rashididentalclinic.ir/پر-کردن-دندان-در-کرج/